1 miesiąc ago

Urodzenie bliźniąt wiąże się z większym ryzykiem wystąpienia niekorzystnych wyników okołoporodowych niż poród singletonowy. Nie jest jasne, czy planowane cięcia cesarskie powodują mniejsze ryzyko wystąpienia działań niepożądanych niż planowe porody w ciąży bliźniaczej. Metody
My losowo przypisaliśmy kobiety pomiędzy 32 tygodniem 0 dni a 38 tygodniem 6 dni ciąży z ciążą bliźniaczą i pierwszym bliźniakiem w prenatalnej postaci do planowanego cięcia cesarskiego lub planowanego porodu z cesarskim cięciem tylko jeśli wskazano. Planową poród planowano od 37 tygodni 5 dni do 38 tygodni 6 dni ciąży. Pierwszorzędowym rezultatem było połączenie śmierci płodu lub noworodka lub poważnej choroby noworodka, z płodem lub niemowlęciem jako jednostką analizy dla porównania statystycznego.
Wyniki
Łącznie 1398 kobiet (2795 płodów) przydzielono losowo do planowanego porodu cesarskiego, a 1406 kobiet (2812 płodów) do planowego porodu. Częstość cesarskiego cięcia wyniosła 90,7% w planowej grupie z cesarskim cięciem i 43,8% w grupie planowo-dopochwowej. Kobiety w grupie planowej cesarskiego cięcia dostarczały wcześniej niż osoby w grupie planowo-dopochwowej (średnia liczba dni od randomizacji do porodu, 12,4 vs. 13,3; P = 0,04). Nie było istotnej różnicy w złożonym pierwotnym wyniku pomiędzy planowaną cesarskim cięciem a grupą planowo-dopochwową (odpowiednio 2,2% i 1,9%, iloraz szans z planowanym cesarskim cięciem, 1,16, 95% przedział ufności, 0,77 do 1,74; P = 0,49).
Wnioski
W ciążach bliźniaczych trwających 32 tygodnie, 0 dni i 38 tygodni, 6 dni ciąży, u pierwszego bliźniaka w przedstawieniu głowowym planowane cesarskie cięcie nie zmniejszyło znacząco ani nie zwiększyło ryzyka zgonu płodu lub noworodka lub poważnych zachorowań noworodków w porównaniu z planowanymi dostawy pochwowe. (Finansowane przez Canadian Institutes of Health Research, ClinicalTrials.gov number, NCT00187369; Current Controlled Trials number, ISRCTN74420086.)
SZYBKIE PODEJŚCIE
Cięcie cesarskie lub dopochwowe dla bliźniaków
02:17
Ze względu na technologie wspomaganego rozrodu, ciąża bliźniacza występuje obecnie częściej niż w przeszłości i komplikuje 2 do 3% wszystkich porodów.1,2 Bliźniaki są bardziej zagrożone wystąpieniem skutków ubocznych niż singletki. 3.4 Planowane cięcie cesarskie w porównaniu z planowanym porodem z pochwy może zmniejszyć to ryzyko.5 Chociaż małe, randomizowane, kontrolowane badanie nie wykazało lepszych wyników okołoporodowych z zaplanowanym cięciem cesarskim niż planowanym porodem, 6 w kilku badaniach kohortowych wykazało zmniejszone ryzyko niekorzystnej perinatalnej wyniki dla bliźniąt lub dla drugiego bliźniaka, gdy bliźnięta w bliży lub w terminie zostały dostarczone za pomocą elektywnego cięcia cesarskiego.7-10 Pomimo braku dowodów na poparcie polityki planowanego cięcia cesarskiego dla bliźniaków w lub zbliżonym terminie, w całej Ameryce Północnej i na świecie wzrosła liczba cięć cesarskich planowanych na bliźnięta.11,12
Przeprowadziliśmy Twin Birth Study, aby porównać ryzyko zgonu płodu lub noworodka lub poważnej choroby noworodków z dwiema strategiami porodu – planowaną cesarską dostawę lub zaplanowaną dostawę pochwową z cesarskim cięciem tylko jeśli wskazano – dla ciąż bliźniaczych od 32 tygodnia 0 dni do 38 tygodni 6 dni ciąży, jeśli czołowy bliźniak był w przedstawieniu głowowym.
Projekt badania
Kobiety zakwalifikowały się do badania, jeśli miały ciążę bliźniaczą od 32 tygodnia 0 dni do 38 tygodni w 6 dniu ciąży, pierwszy bliźniak był w prezentacji głowowej, a oba płody były żywe z szacowaną masą od 1500 g do 4000 g, potwierdzone za pomocą ultrasonografii w ciągu 7 dni przed randomizacją
[więcej w: asumin forum, ile kosztuje badanie dna, allegro aktywacja ]

0 thoughts on “Randomizowane badanie planowej cesarskiej lub dopochwowej porodu w przypadku podwójnej ciąży”