Niewydolność jelit: diagnoza, postępowanie i transplantacja

Rozwój odżywiania dożylnego, który umożliwia pacjentom przeżycie miesięcy lub lat, nawet gdy są całkowicie od nich uzależnieni, należy uznać za jeden z najważniejszych postępów medycznych w XX wieku. Dopóki żywienie dożylne nie zostało opracowane około 40 lat temu, nie było nadziei dla pacjentów z poważną utratą funkcji jelitowej. Być może nie jest to zaskakujące, ponieważ istnieje aż 35 niezbędnych składników odżywczych, które my nieświadomie spożywamy, które muszą być sztucznie wprowadzone do organizmu, gdy przewód pokarmowy nie działa. Jelita są niezwykle złożone. Jest więcej tkanki limfoidalnej związanej z jelitem niż w całej reszcie ciała i jest 10 razy więcej bakterii w świetle jak we wszystkich komórkach eukariotycznych ciała. Utrata funkcji jelit ma nie tylko fizjologiczne konsekwencje, ale także głębokie skutki psychologiczne i społeczne. W przypadku pacjentów z niewydolnością jelit, aby osiągnąć jak najlepszy poziom zdrowia i jakości życia, należy połączyć wiele aspektów opieki.
Niewydolność jelit to kompleksowy przegląd daleko idących skutków utraty jelit. Jest to dobra aktualizacja najnowocześniejszego leczenia pacjentów od niemowlęctwa do dorosłości, a autorzy zajmują się również kulisami w celu omówienia aspektów opieki, takich jak manipulowanie florą jelitową, dostęp naczyniowy do żywienia dożylnego i leczenie pacjentów ze sfabrykowaną chorobą.
W pierwszych trzech sekcjach książki czytelnik jest zaczerpnięty z historycznego przeglądu zarządzania niewydolnością jelit do naszego obecnego zrozumienia złożoności immunologii jelitowej i fizjologii, a następnie do przyczyn niewydolności jelit. Autorzy pozostałych czterech sekcji zajmują się leczeniem niewydolności jelit, poczynając od dożylnego zastąpienia funkcji jelit, badając wiele medycznych podejść do poprawy wszelkich resztkowych funkcji jelitowych i opisując procedury chirurgiczne, które można wykorzystać do uratowania jelit. Rozdziały w ostatniej części to dyskusje o transplantacji jelit – o przebiegu działań, kiedy wszystko inne zostało wypróbowane i zawiodło.
Rozdział na temat historii niewydolności jelit i transplantacji jest jedną z najbardziej pouczających historii, z jakimi się zetknąłem. Omówiono główne problemy infekcji, dostępu naczyniowego i choroby wątroby u pacjentów, którzy otrzymują długoterminowe leczenie żywieniowe. Sekcja dotycząca transplantacji jelit jest pięknie szczegółowa. Fakt, że istnieje tak wiele różnych procedur chirurgicznych, które różnią się liczbą narządów jamy brzusznej i składników przewodu żołądkowo-jelitowego, które są zaangażowane, ilustruje złożoność zarówno operacji, jak i choroby podstawowej. To ekscytujące, gdy widzimy, że od żywych dawców przeżywa się doświadczenie w transplantacji jelit. Autorzy jasno stwierdzają, że przeszczep to nowa choroba i sposób życia – nie lekarstwo. Chociaż pacjent jest zwykle wolny od monotonii żywienia dożylnego, istnieje inne ryzyko. Ważnym końcowym rozdziałem jest omówienie finansowych kosztów niewydolności jelit i czy transplantacja jelit jest opłacalna.
Ogólnie rzecz biorąc, porażenie jelitowe daje wgląd w ostatnie postępy w zrozumieniu niewydolności jelitowej, obejmuje najważniejsze zagadnienia, z jakimi boryka się klinicysta pracujący w tym obszarze, i pozostawia czytelnikowi myślenie, że wciąż jest wiele ekscytujących dziedzin, które należy zbadać, aby zapewnić jak najlepsze wyniki. możliwa opieka nad pacjentem bez działającego jelita Pomimo znacznej poprawy przeżycia pacjentów z ciężką niewydolnością jelit, leczenie pacjentów z nieprawidłową funkcją jelit pozostaje ekscytującym i wymagającym obszarem medycyny, a książka ta umożliwia czytelnikowi dobry przegląd i zrozumienie tematu.
Susan Hill, BM, DM
Great Ormond Street Hospital for Children, Londyn WC1N 3JH, Wielka Brytania
nhs.uk
[przypisy: prywatne ośrodki leczenia alkoholizmu, badania w rodk wzory, asumin forum ]