Zmiana ostrości systemu ad

W wielu krajach specjaliści płacą pensje. W innych miejscach zwroty za wizyty specjalistyczne są niższe, gdy pacjenci nie są skierowani przez lekarza pierwszego kontaktu. W związku z tym lepsze wykorzystanie informacji na temat częstości występowania różnych chorób i powikłań może stanowić bardzo potrzebną podstawę do zrozumienia, kiedy gwarantowane są specjalistyczne usługi. Kryteria te powinny skupiać się na prawdopodobieństwie niespotykanych u pacjentów lub nietypowych powikłań. Podstawowa opieka zdrowotna dla większości problemów zdrowotnych powinna być zasadą dla większości diagnostyki i opieki, z interwencją specjalistyczną, gdy diagnoza wymaga potwierdzenia przy użyciu specjalnej technologii, która jest niepraktyczna w warunkach podstawowej opieki zdrowotnej. W przypadku dylematów związanych z zarządzaniem, lekarze pierwszego kontaktu mogą często zasięgnąć porady u samego specjalisty, eliminując potrzebę bezpośredniego kontaktu między pacjentem a specjalistą.
Ponadto, dowody dotyczące korzyści z interwencji w służbie zdrowia w opiece podstawowej byłyby bardziej użyteczne, gdyby interwencje zostały przetestowane w środowiskowych placówkach opieki podstawowej. Opiekunowie podstawowej opieki zdrowotnej powinni być głównymi decydentami na temat stosowalności wyników badań klinicznych w populacjach podstawowej opieki zdrowotnej.
Ponieważ minie dużo czasu, zanim amerykańskie usługi podstawowej opieki zdrowotnej będą sprawiedliwie rozdzielone, sieć finansowanych ze środków federalnych środowiskowych ośrodków zdrowia powinna zostać rozszerzona na obszary niedoboru. Jednocześnie pilnie potrzebujemy ujednolicenia świadczeń ubezpieczeniowych, aby zapewnić, że świadczenia zdrowotne są jednakowo dostępne dla wszystkich.
Wyzwania zdrowotne się zmieniają. Stany o podwyższonym ryzyku, takie jak podwyższony poziom cukru we krwi lub podwyższone ciśnienie krwi, są obecnie traktowane jako choroby. W przypadku wczesnej diagnozy i starzenia się populacji częstość występowania różnych chorób wzrosła, ich charakter się zmienił, a pacjenci z wieloma współistniejącymi stanami są powszechni. Nadal wiele podstawowej opieki obejmuje radzenie sobie z problemami, które nigdy nie są przypisane konkretnej diagnozie.5 Lepsze środki na poziomie pacjenta, takie jak fizyczne i emocjonalne oznaki i objawy, niż środki ukierunkowane na chorobę, takie jak wartości laboratoryjne, będą konieczne, aby dokładniej oceniać wyniki i jakość opieki.
Ponadto potrzebne będą nowe podejścia do technologii informacyjnych, aby ułatwić rejestrowanie problemów pacjentów i ocenę ich reakcji na interwencje, zachęcać do praktycznego uczenia się o efektach interwencji, eliminować powielające się i kolidujące ze sobą usługi poprzez koordynację opieki i zapewniać ciągłe ulepszanie bazy informacyjnej służącej do oceny potrzeb zdrowotnych społeczności i wykrywania działań niepożądanych, początków epidemii oraz ekspozycji narażających zdrowie.
Silniejsza infrastruktura podstawowej opieki medycznej – z właściwszą, specjalistyczną opieką opartą na dowodach jako wsparciem – wymaga rozważenia polityki, jeśli Stany Zjednoczone mają poprawić swoją międzynarodową pozycję w zakresie zdrowia.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Dr Starfield jest profesorem polityki zdrowotnej i zarządzania w Bloomberg School of Public Health, Johns Hopkins University, Baltimore.

[hasła pokrewne: rezonans kręgosłupa cena, gorset allegro, motto allegro ]

0 thoughts on “Zmiana ostrości systemu ad”