Poza malarią – przyczyny gorączki w ambulatoryjnych tanzańskich dzieciach

Ponieważ częstość występowania malarii zmniejsza się, lepsze zrozumienie niemalarycznej gorączki jest ważne dla skutecznego leczenia choroby u dzieci. W tym badaniu zbadaliśmy spektrum przyczyn gorączki u afrykańskich dzieci. Metody
Zwerbowaliśmy dzieci w wieku poniżej 10 lat o temperaturze 38 ° C lub wyższej w dwóch przychodniach – jednej wiejskiej i jednej miejskiej – w Tanzanii. Uzyskano historie medyczne i przeprowadzono badania kliniczne za pomocą systematycznych procedur. Pobrano próbki krwi i nosogardzieli w celu wykonania szybkich testów diagnostycznych, testów serologicznych, hodowli i testów molekularnych na obecność potencjalnych patogenów powodujących ostrą gorączkę. Ostateczne diagnozy zostały ustalone przy użyciu algorytmów i zestawu wcześniej określonych kryteriów.
Wyniki
Analizy danych pochodzących z prezentacji klinicznej oraz z 25 743 badań laboratoryjnych dały 1232 diagnozy. Spośród 1005 dzieci (22,6% z nich miało wiele rozpoznań), 62,2% miało ostrą infekcję dróg oddechowych; 5,0% tych zakażeń stanowiło radiologicznie potwierdzone zapalenie płuc. Ogólnoustrojowe zakażenie bakteryjne, wirusowe lub pasożytnicze inne niż malaria lub dur brzuszny stwierdzono u 13,3% dzieci, zakażenie nosowo-gardłowe (bez objawów lub objawów ze strony układu oddechowego) w 11,9%, malaria w 10,5%, zapalenie żołądka i jelit w 10,3%, zakażenie dróg moczowych w 5,9%, dur brzuszny w 3,7%, zakażenie skóry lub śluzówki w 1,5%, a zapalenie opon mózgowych w 0,2%. Przyczyna gorączki była nieokreślona u 3,2% dzieci. W sumie 70,5% dzieci miało chorobę wirusową, 22,0% miało chorobę bakteryjną, a 10,9% miało chorobę pasożytniczą.
Wnioski
Wyniki te opisują liczne przyczyny gorączki u afrykańskich dzieci w dwóch reprezentatywnych ustawieniach. Dowody na proces wirusowy stwierdzono częściej niż dowód na proces bakteryjny lub pasożytniczy. (Finansowane przez Szwajcarską Narodową Fundację Nauki i inne.)
SZYBKIE PODEJŚCIE
Poza malarią
02:24
Przy przenoszeniu malarii w wielu częściach Afryki 1,2 rośnie świadomość, że większość nagłych epizodów gorączkowych wynika z innych chorób zakaźnych – niektóre z nich zagrażają życiu – które należy odpowiednio zidentyfikować i odpowiednio traktować. Wytyczne organizacji (WHO) zalecają testowanie malarii dla wszystkich pacjentów z chorobami przebiegającymi z gorączką w obszarach, gdzie malaria jest endemią.5 Pojawienie się szybkich testów diagnostycznych na malarię przedstawia podmiotom świadczącym opiekę zdrowotną nowe i zniechęcające wyzwanie: konieczność określenia przyczyny choroby przebiegającej z gorączką i odpowiedni sposób postępowania podczas leczenia dzieci, które mają ujemny wynik w kierunku malarii. Badania wykazały, że zmniejszeniu częstości stosowania terapii przeciwmalarycznej towarzyszy proporcjonalny wzrost stosowania antybiotyków.6-8 Zainteresowane strony uznały potrzebę lepszego zrozumienia gorączki niemalarycznej, zarówno w celu optymalizacji opieki, jak i zmniejszenia niewłaściwego stosowania antybiotyków .9-12 Chociaż w kilku badaniach oceniano niemalaryczną gorączkę u pacjentów hospitalizowanych, w szczególności z bakteriemią, 13-17 według naszej wiedzy, żadne z nich nie obejmowało intensywnego, opartego na algorytmach badań przesiewowych w celu oceny względnego rozmieszczenia czynników bakteryjnych, pasożytniczych i wirusowych wśród dotkliwe gorączkowe afrykańskie dzieci z Afryki Subsaharyjskiej uczęszczające do ambulatorium.
Badaj miejsca i populacje
W okresie od kwietnia do sierpnia 2008 r. Zwerbowaliśmy dzieci w ambulatorium w Szpitalu Rejonowym Amana w Dar es Salaam, obszarze o niskiej endemiczności z powodu malarii, z częstością występowania infekcji w społeczności około do 4% 18 i tylko 6 do 12% pacjentów z gorączką, u których stwierdzono parazytemię z plazmidem. 8 W okresie od czerwca do grudnia 2008 r. rekrutowaliśmy pacjentów w przychodni św.
[więcej w: korony cyrkonowe, allegro aktywacja, energia promienista ]

0 thoughts on “Poza malarią – przyczyny gorączki w ambulatoryjnych tanzańskich dzieciach”