Ocena plazmy rekonwalescencjalnej na obecność wirusa Ebola w Gwinei

W związku z niedawnym pojawieniem się wirusa Ebola (EVD) w kilku krajach afrykańskich, Światowa Organizacja Zdrowia nadała priorytet ocenie leczenia rekonwalescencją osocza pochodzącego od pacjentów, którzy wyleczyli się z tej choroby. Oceniliśmy bezpieczeństwo i skuteczność rekonwalescencji w leczeniu EVD w Gwinei. Metody
W tym nierandomizowanym badaniu porównawczym 99 pacjentów w różnym wieku (w tym kobiet w ciąży) z potwierdzonym EVD otrzymało dwie kolejne transfuzje od 200 do 250 ml zgodnej z ABO rekonwalescencji osocza, z każdą jednostką osocza otrzymaną od oddzielnego dawcy rekonwalescencji. Transfuzję rozpoczęto w dniu rozpoznania lub do 2 dni później. Poziom neutralizujących przeciwciał przeciwko wirusowi Ebola w osoczu był nieznany w momencie podawania. Grupę kontrolną stanowiło 418 pacjentów leczonych w tym samym ośrodku w ciągu ostatnich 5 miesięcy. Pierwszorzędowym rezultatem było ryzyko zgonu w okresie od 3 do 16 dni po postawieniu diagnozy z korektami wieku i wyjściowej wartości progowej cyklu w badaniu reakcji łańcuchowej polimerazy; pacjenci, którzy zmarli przed 3. dniem, zostali wykluczeni. Istotną klinicznie różnicę zdefiniowano jako bezwzględne zmniejszenie umieralności o 20 punktów procentowych w grupie rekonwalescencji w osoczu w porównaniu z grupą kontrolną.
Wyniki
W analizie podstawowej uwzględniono ogółem 84 pacjentów leczonych osoczem. Na początku grupa rekonwalescentowa miała nieznacznie wyższe wartości progowe cyklu i krótszy czas trwania objawów niż w grupie kontrolnej, wraz z większą częstością zaczerwienienia oka i trudności w połykaniu. Od 3 do 16 dnia po postawieniu diagnozy ryzyko zgonu wyniosło 31% w grupie leczonej rekonwalescencją i 38% w grupie kontrolnej (różnica ryzyka, -7 punktów procentowych, 95% przedział ufności [CI], -18 do 4 ). Różnica zmniejszyła się po skorygowaniu o wiek i wartość progową cyklu (skorygowana różnica ryzyka, -3 punkty procentowe, 95% CI, -13 do 8). Nie obserwowano poważnych działań niepożądanych związanych ze stosowaniem rekonwalescencji w osoczu.
Wnioski
Transfuzja do 500 ml rekonwalescencji w osoczu z nieznanymi poziomami przeciwciał neutralizujących u 84 pacjentów z potwierdzonym EVD nie wiązała się ze znaczącą poprawą przeżycia. (Finansowane przez program badawczy i innowacyjny Horyzont 2020 Unii Europejskiej i inne; numer ClinicalTrials.gov, NCT02342171.)
Wprowadzenie
Niedawny wybuch epidemii wirusa Ebola (EVD) w Afryce Zachodniej był najgorszym z dotychczas obserwowanych. Do 9 września 2015 r. Odnotowano ogółem 28 183 przypadki i 11 306 zgonów.1 Wysoki wskaźnik śmiertelności (40 do 60%) 2,3 wskazuje na potrzebę stosowania skutecznych metod leczenia EVD, co również stanowiłoby zachętę do pacjentów do wczesnej wizyty w ośrodkach leczenia. Takie interwencje ułatwiłyby szybkie śledzenie kontaktów pacjentów i wdrożenie środków kontrolujących rozprzestrzenianie się epidemii.
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała za priorytet ocenę leczenia rekonwalescencją pełną krwią lub osoczem pochodzącym od pacjentów, którzy wyleczyli się z EVD.4 Takie leczenie było z powodzeniem stosowane w innych poważnych chorobach zakaźnych z odpowiednimi zabezpieczeniami. stosowanie rekonwalescencji pełnej krwi lub osocza w leczeniu EVD jest ograniczone
[patrz też: terapia za pomocą pochyłego łóżka, rezonans kręgosłupa cena, asumin forum ]

0 thoughts on “Ocena plazmy rekonwalescencjalnej na obecność wirusa Ebola w Gwinei”

1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: Ekologiczne migdały[…]